Festival Modern Werkenden Werkvereniging

Festival voor Modern Werkenden

Carsten Lund Thomsen Bijeenkomsten, Nieuws

Samen voor onze eigen alternatieve oplossingen

29 maart 2019 | Meeting Plaza Utrecht | 14:30 – 21:00 | Gratis toegang

Wil je als Modern Werkende (werkgever, zzp’er, werknemer, flexwerker, etc) weten:

• Hoe een gezonde invulling te geven aan modern werken, leven en leren?
  • Welke vernieuwende oplossingen ten aanzien van moderne zekerheden er zijn?
  • Wil je (andere) creatieve denkers en doeners ontmoeten?
  • Of wil direct worden geholpen bij het organiseren van jouw welzijn en welvaart?

Meld je dan meteen aan

Ik ga ermee akkoord dat de Werkvereniging mijn naam en e-mailadres mag gebruiken om mij informatie te versturen over het Festival voor Modern Werkenden. Na het festival verwijderd de Werkvereniging overal de persoonsgegevens die ik op dit formulier heb ingevuld.

Connecting Stories
Het Festival voor Modern Werkenden 2019 wordt georganiseerd in samenwerking met Connecting Stories, het S2M Festival.

Tijdens het festival vinden er workshops en ontmoetingen plaats over moderne vormen van welzijn en welvaart. Zo verzorgen organisaties als Broodfonds, Bright Pensioen, Sure maar ook Personal Pay, Urban Monkeys en Sparq 360 voor informatieve proeverijen om je te helpen bij het vinden van jouw ideale balans tussen duurzame flexibiliteit en zekerheid. Hieronder vind je meer informatie over de proeverij. Aangezien dit festival tevens de opening van het vernieuwde Meeting Plaza Utrecht is, trakteert S2M je op muziek en heerlijk eten en drinken! Bekijk hier hoe je bij Meetig Plaza komt.

Ook zullen Martijn Aslander en Roos Wouters mensen met een mening over het moderniseren van de arbeidsmarkt interviewen zoals Pierre Spaninks (ZZP-expert) en Richard Lamb (TrendStrateeg TrendWatcher.com) Martijn Arets (internationaal platform expert).

“Omdat we het als Werkvereniging belangrijk vinden dat er haast gemaakt wordt bij het vormgeven van een moderne en duurzame arbeidsmarkt, hebben we een veelheid aan vernieuwers* op allerlei terreinen gevraagd om adviezen en oplossingen aan te dragen. De geschreven adviezen zullen we bundelen en een aantal van de oplossingsrichtingen presenteren we op het Festival. Hier kunnen Modern Werkenden zich laten informeren en kunnen ze in contact komen met vernieuwers, met experimenten en met elkaar. Zo vormen wij samen een beweging om de vernieuwing te versnellen.” aldus Roos Wouters, Aanjager van de Werkvereniging.

Een snel groeiende groep mensen werkt tegenwoordig afwisselend als werknemer, zelfstandig ondernemer, opdrachtgever, in een hybride vorm of via uitzend, interim en payroll constructies. Toch worden de belangen van werkenden nog steeds langs de traditionele lijnen van de arbeidsmarkt vertegenwoordigd, waardoor de bestaande voorzieningen en verzekeringen nog vooral op de traditionele werkgever, werknemer of zelfstandige gericht zijn. Dat knelt. Het is daarom hoog tijd om de huidige structuren en voorzieningen te moderniseren. De Werkvereniging zet zich hiervoor in zodat alle werkenden een gezonde balans tussen duurzame flexibiliteit en zekerheid kunnen vinden.

14.15 – 14.45Ontvangst
14.45 – 15.25Feestelijke start festival
15.30 – 16.30Eerste ronde workshops en ronde tafels
16.30 – 17.45Borrel & bites, open podium, verhalen delen
16.45 – 17.45Tweede ronde workshops en ronde tafel
17.50Opening van het vernieuwde Meeting Plaza met toast met aansluitend buffet
18.30 – 19.30Plenair debat over modern werken in de huidige tijd
18.30 – 19.30Derde ronde workshops en ronde tafels
19.30 – 20.30Muzikale afsluiting en open podium

We zien je graag 29 maart!

Hier een voorproefje van de proeverij

Solidariteit in een nieuw jasje – Broodfonds

Het broodfonds is een succes door heel Nederland. In een collectief spreken zelfstandigen af om elkaar te steunen bij ziekte. Het is een sociaal vangnet voor en door ondernemers. De broodfondsen bestaan nu dertien jaar. Met landelijk al 453 groepen waar 25.000 ondernemers aan meedoen. wil je weten of een broodfonds ook wat voor jou is, kom dan naar “Deze solidariteit in een nieuw jasje, dan legt initiatiefnemer André Jonkers van de BroodfondsMakers uit hoe het werkt.

Heb jij je pensioen goed geregeld? – Brightpensioen

Sjaak Zonneveld van Brightpensioen legt uit wat de mogelijkheden voor een zzp’er zijn om je pensioen te regelen en hoe je via je pensioen maximaal fiscaal voordeel kunt behalen. De volgende onderwerpen komen aan bod. Hoe werkt pensioen in Nederland? Wat zijn de 7 mogelijkheden om zelf je pensioen te regelen? En wat zijn de voor- en nadelen van deze mogelijkheden? Hoe maak je maximaal gebruik van de fiscale voordelen? Hoe bereken je jouw pensioen? Doe is gek en verdiep je in je pensioen mogelijkheden .

Banen verdwijnen niet – taken wel! Hoe werken we samen met robots? – MisFits

Saskia Nijs gaat in gesprek over de kansen die technologie modern werkenden biedt. Naast dat technologie vaak een hulpmiddel is voor onze werkzaamheden, zal het ook veel kansen bieden om nog meer van ons menselijk potentieel in te kunnen zetten. Kan technologie ons helpen om anders te kijken naar de koppeling tussen werk en inkomen? Saskia Nijs onderzoekt deze mogelijkheden en experimenteert hoe technologie ons gaat helpen aan een basisinkomen. Denk en doe mee tijdens deze sessie en laat je inspireren.

Baas over jouw werkvoorwaarden – Personal Pay

Hoe zou jij je werkvoorwaarden willen hebben? Hoe wil je zekerheid en flexibiliteit combineren? Wat als je zelf je budget krijgt om je salaris of inkomen in te richten, hoe zou je dat doen? Wessel Koning hoort graag waar jij behoefte aan hebt en legt uit hoe je daar invulling aan kan geven oa. met behulp van de door hem ontwikkelde Personal Pay Calculator. Hiermee weet je binnen één minuut wat je overhoudt van je bruto tarief als je kiest voor sparen of als je alles direct uit laat betalen. Ook zie je precies welke kosten of reserveringen er door de overheid verplicht zijn gesteld. Meer weten? Kom dan naar deze workshop.

Zo activeer je de collectieve intelligentie in je organisatie – Sparq360

Veranderen in de praktijk blijkt lastig, gaat te langzaam en mensen houden er niet van. Toch is het keihard nodig om de veranderende wereld bij te houden. Als je alle mensen in je organisatie kan aanzetten, en als collectief kan activeren wordt veranderingen veel eenvoudiger. SPARQ360 laat zien hoe je dat in de praktijk doet en daadwerkelijke resultaten boekt: door reflectieve massa dialogen, een transparante funnel vol ideeën en LEAN implementatie door de mensen zelf. Dit doen ze bij grote bedrijven, in de gezondheidszorg en bij de overheid. Een van de oprichters, Gert Askes legt uit hoe je (weer) de spark in je organisatie brengt. Duidelijk taal en voorbeelden uit de praktijk. Mis het niet

Verlaag je werkstress en vind jouw ideale energiebalans – Roos Wouters

Tegenwoordig kun je altijd en overal samenwerken. De grens tussen werk en privé is weg. Dat leidt tot stress bij werkenden en hoge kosten bij opdrachtgevers. Verzuim als gevolg van stress kost jaarlijks ruim 4 miljard euro! Dat hoeft echter niet. In deze (ver-)korte workshop leert Roos je alles over jouw ideale energiebalans, hoe je je aandacht i.p.v. je tijd managet. Ook promoveer je tot buschauffeur, leer je onderhandelen zodat je altijd wint en verlaat je de workshop met een gedegen actieplan! Appeltje eitje, ik zou het gewoon doen!

Drie situaties in 1x oplossen en niet meer wakker liggen – WeAreSure

Binnenkort. Eén oplossing bij ernstige arbeidsongeschiktheid, overlijden en een potje voor later. Simpel. Betaalbaar. Voor iedereen. Sure biedt voor 3 situaties één oplossing: Voor als je echt niet meer kan werken: Als je ernstig arbeidsongeschikt raakt wordt je dekking uitgekeerd en kan je het opgebouwde vermogen opnemen. Of als je komt te overlijden: Als je overlijdt dan krijgen jouw nabestaanden het opgebouwde vermogen en dekking uitgekeerd. Of voor je oude dag als je 67 bent heb je jouw beoogde doelbedrag opgebouwd en kan je ermee doen wat je wilt! Wil je meer weten? Kom dan naar de workshop van Michel schaft en wordt helemaal bijgepraat.

Een ‘werkverbond: zzp’ers en loondienst samen in 1 organisatie – Pentascope

Pentascope is al bijna 30 jaar een Levend Laboratorium voor modern organiseren. In deze inspiratieworkshop vertellen wij hoe we aan het experimenteren zijn met het ‘werkverbond’. Dat is een manier waarop zowel ondernemers als mensen in loondienst zo gelijk mogelijk onderdeel zijn van ons bedrijf. Gekscherend gezegd: We hebben de filosofische discussie tussen vrijheid en zekerheid vertaalt naar een deelnameformule waar iedereen op de manier die hij/zij wil onderdeel kan zijn van het bedrijf. En daardoor hebben we nu zelfs een basisinkomen voor zzp’ers geïntroduceerd. Het experiment is nog gaande, dus we gaan graag met jullie in gesprek over wat de aanleiding is, wat goed werkt, wat nog niet werkt en wat andere organisaties en samenwerkingsverbanden er van kunnen leren.

Volt Europa

De afgelopen twee jaar verzamelen jongeren zich wekelijks op verschillende plekken in heel Europa. Dat begon klein maar is uitgegroeid tot duizenden. Ook op tientallen plekken in Nederland. Waarom? Om de toekomst van Europa in eigen handen te nemen. Dit wordt georganiseerd door Volt, de eerste echte Europese politieke partij. Volt wil de politiek radicaal veranderen en op een andere manier samenwerken in Europa. Om bijvoorbeeld klimaatvervuiling tegen te gaan. Volt doet mee aan de Europees Parlementsverkiezingen in mei.

MomCycle business tips en borrel

Mom Cycle is hét landelijke netwerk voor ZZP Mama’s in Nederland. Tijdens de borrel ontmoet je toffe ondernemers, maak je kennis met ons en ontvang business tips voor jouw onderneming. Meer info? Zie @mamazzp op Instagram of bezoek www.rebeccaslotboom.nl.

Urban Monkeys

Voor ons draait fitness om het vergroten van je bewegingsvrijheid en plezier hebben in bewegen. We maken je fitter en vergroten je veerkracht, zodat je in staat bent om meer uit het leven te halen.
Onze trainingen zijn uitdagend zowel fysiek als mentaal en altijd ondersteund door deskundige coaching. Iedereen kan meedoen. Ook als je een blessure hebt en we stellen geen eisen aan het instapniveau.

*De volgende vernieuwers zullen adviezen en oplossingsrichtingen aandragen voor onze adviesbundel:

• Roos Wouters (aanjager Werkvereniging): Moderne balans duurzame flexibiliteit en zekerheid
  • Richard Lamb (TrendStrateeg TrendWatcher.com): Moderne arbeidsmarkt
  • Ronald van den Hoff (auteur Society3.0 en oprichter van Seats2meet.com): Moderne economie
  • Pierre Spaninks (ZZP-expert): Modern leven
  • Sascha Janssen (advocaat arbeidsrecht): Modern recht
  • Sjaak Zonneveld (Bright pensioen): Modern pensioen
  • Fedde Monsma (auteur poldermodel 3.0): Moderne arbeidsverhoudingen
  • Saskia Nijs (innovatie expert werken & technologie): Moderne technologie
  • Gert Askens (CEO Sparq 360): Moderne organisaties
  • Michel Schaft (We Are Sure): Moderne solidariteit
  • Wessel Koning (Personal Pay): Modern verlonen