Festival voor

Jouw werk: nu en later

Vrijdag 12 mei 2023
11:00 tot 17:00 uur

Ons jaarlijkse festival voor Modern Werkenden is terug met het thema ‘Jouw werk: nu en later’. Dit jaar richten we ons op jouw persoonlijke groei en ontwikkeling in een veranderende werkwereld. We gaan het hebben over de verschillende aspecten van moderne arbeid en hoe deze van invloed zijn op de toekomst van werk. Daarbij bieden we natuurlijk handvatten en kennis om jezelf voor te bereiden op de toekomst van werk en hoe je hierop kan inspelen. Kortom, het wordt weer een dag vol kennissessies, connecties en de nodige dosis ambitie. Ben jij erbij? Schrijf je in!

Festivaltickets kosten € 40,00.
Deelnemers van de Werkvereniging krijgen gratis toegang.

Seats2Meet Utrecht
Moreelsepark 65 (Hoog Catharijne)

Direct naast Utrecht Centraal

Dagen

Uren

Minuten

Seconden

3b0f79d3 3e54 47f7 b01b 0fabf0d9b0c9

Meld je aan voor het festival

Kies hieronder één van de drie opties:

Festivalticket voor Deelnemers

• Ik ben al Deelnemer van de Werkvereniging
  • Gratis toegang festival

Festivalticket voor nieuwe Deelnemers

• Ik wil Deelnemer worden van de Werkvereniging
  • € 30,00 per jaar ledencontributie
  • Gratis toegang festival

Festivalticket

• Ik wil alleen het festival bezoeken
  • € 40,00

11:00Inloop
11:30Roos Wouters: welkomstwoord, programma, over de Werkvereniging
11:45Boekpresentatie Luc Dorenbosch en Mark van Vuuren olv Enzo Salatiello (Stichting Vrij Platformwerk)
Tweebaans werk
12:30Lunch
13:00Break-out sessie ronde 1
Sjaak Zonneveld / BrightPensioen
Marijke Krabbenbos / Netwerken bouwen
Wijnand Prins / Gastoudercoöperatie
Ilona van Wegen / GetEase
Eva van Keijsteren / Ode to A
14:00Pauze
14:15Break-out sessie ronde 2
Huub van Zwieten / TalentFirst
Niels van Berkel / Planet Interim
Roos Wouters / Raad van Anders
Martijn Aslander / 35 jaar zzp’er zijn
Cosmas Blaauw / verplichte aov?
15:15Pauze
15.30Plenair Paneldebat over de Toekomst van de arbeidsmarkt – Hoe behoudt je de vrijheid om te werken zoals jij wil? Met oa. Martijn Müller (Bestellenbij.nl), Sandra Mastboom, (Weconomics), Peer Goudsmit (PeerSearch), Marc Nijhuis (Bovib), en Roos Wouters (Werkvereniging) o.l.v. Stef Witteveen.
16.30Borrel

Bekijk de uitgebreide programmabeschrijving

tafel

Livestream opening festival

Kun je er niet bij zijn de 12e, maar ben je wel benieuwd naar de aftrap? Volg de opening van het Festival Voor Modern Werkenden dan via onze livestream. Klik op de onderstaande button om erbij te zijn.

Meeting ID: 857 7757 8682
Passcode: 230549

Programma Festival voor Modern Werkenden 2023

Van plenaire bijeenkomsten tot intieme break-out sessies en nog intiemere speeddate momenten: je hoeft je geen moment te vervelen tijd het Festival voor Modern Werkenden. We zorgen voor genoeg afwisseling tussen luisteren, discussiëren en netwerken. Sluit aan bij de lunch en geniet van de borrel achteraf om de dag compleet te maken. Met de informatie hieronder kun je in ieder geval al bedenken bij welke break-out sessies jij gaat aansluiten.

Festival Modern Werkenden

Pensioen voor Modern Werkenden: wat gaat er veranderen?

Sjaak Zonneveld
BrightPensioen

Er staat een hoop te veranderen op pensioengebied. Per 1 juli moet de nieuwe Wet Toekomst Pensioenen van kracht worden. Maar wat zijn de gevolgen? De oudedagsreserve is afgeschaft, maar wat komt er voor terug? En wat verandert er nog meer voor modern werkenden door deze nieuwe wet. Sjaak Zonneveld van BrightPensioen vertelt je er alles over.

Een superpower voor jouw carrière als coach/trainer

Huub van Zwieten
TalentFirst

Oprichter van TalentFirst, Huub van Zwieten, legt uit hoe hij echte synergie in business en ontwikkeling voor de 150 aangesloten trainers en coaches heeft bereikt. Zij helpen al ruim 23 jaar meer dan 100.000 mensen fluitend naar het werk te laten gaan. Wat is het geheim? En waar moet je letten bij een samenwerking tussen coach en personeelslid? Hij vertelt je er alles over.

Slim gebruik maken van platforms bij het vinden van nieuwe opdrachten

Niels van Berkel
Planet Interim

Kun jij wel wat tips & tricks gebruiken bij het vinden van nieuwe opdrachten via sourcing en matching platforms? We discussiëren over de rol van platforms, hoe je kunt bepalen of je jezelf bij een platform wilt inschrijven en hoe je jezelf daar vervolgens presenteert en met welk tarief, zodat de kans op een opdracht het grootst is.

35 jaar werken als zelfstandige

Martijn Aslander

35 jaar zpp-er; Vrolijke inzichten, lessen en inzichten van Martijn Aslander Werkvereniging opjutter en aanjager Martijn kennen jullie wellicht van de podcast die hij samen met Roos maakt over de arbeidsmarkt. Of van zijn boek ons werk is stuk en Digitale Fitheid. Los daarvan is Martijn al 35 jaar zzp-er en maakte daarbij veel fouten. Kom een uurtje buurten bij Martijn voor een mooie uitwisseling over wat hij tot nu toe leerde..

Waarom werken in een coöperatie?

Wijnand Prins
Gastoudercoöperatie

In 2018 werd de Coöperatieve Vereniging Gastouders Nederland opgericht. De coöperatie bestaat inmiddels bijna vijf jaar en heeft de kracht van zelforganisatie aangetoond. De leden hebben hogere vergoedingen en lagere kosten. Ook steunen ze elkaar in hun persoonlijke ontwikkeling als professional gastouders en ondernemers. Met dit als voorbeeld leggen we uit hoe iedereen de vruchten kan plukken van werken in een coöperatie.

Een nieuwe kijk: Raad van Anders

Roos Wouters
Werkvereniging

Of je nu behoefte hebt aan een inspirerende spreker, advies van een consultant of een voor jouw situatie speciaal samengestelde ‘Raad van Anders’; onze volledig onafhankelijke experts op het gebied van de arbeidsmarkt, de polder en het sociale systeem beschikken over een onschatbare hoeveelheid kennis en een enorm netwerk. Zij kunnen je als geen ander laten zien hoe het anders, beter en leuker kan.

Netwerken bouwen

Marijke Krabbenbos
IdeaCompany

Hoe kunnen we elkaar helpen?

In deze workshop gaan we netwerken, gaan we elkaar concreet helpen.

We kennen immers allemaal mensen, we weten dingen, we hebben ervaringen, ideeën en meningen. Dat gaan we inzetten om elkaar te helpen.

Dat doen we uiteraard interactief.

Help! Komt er een verplichte AOV? Wat te doen?

Cosmas Blaauw

Aan de hand van 3 scenario’s schetst Cosmas, oprichter van SharePeople de opties voor Modern Werkenden en zzp’ers. De scenario’s: 1. ‘Doorpolderen’ 2. ‘luisteren naar Modern Werkenden’ 3. Verlamming.

Welk scenario dat wordt, hangt af van onze acties. Samen gaan we voor een inclusieve arbeidsmarkt.

GetEase: klussen voor lifestyle service

Ilona van Wegen
GetEase

Hoe kom ik aan meer klanten?

Er komen steeds meer freelancers en steeds meer richten zich tot platformen om aan hun klanten te komen. Wat zijn de voor en nadelen en wat kan jij doen om aan meer klanten te komen in deze digitale wereld? Ilona van Wegen vertelt je er meer over als Founder van GetEase (Een platform voor freelance service providers)

The future of branding

Eva van Keijsteren
Ode to A

Wie ben je voorbij je product of service? Waar sta je voor en waar ga je voor? Hoe ben je onderscheidend? In de snel veranderende, onzekere en fluïde wereld, is het bouwen van een stevig merkfundament belangrijker dan ooit, waarbij jouw authentieke identiteit en imago centraal staan.

We gaan dieper in op de betekenis, waarde en evolutie van branding; brengen nieuwe perspectieven en inzichten om het verschil te maken bij de doelgroep en in de markt.