Niet onder de indruk van reactie landsadvocaat

Roos Wouters Nieuws Leave a Comment

De Werkvereniging is gestart met een rechtszaak tegen de staat. Aanklacht: ongelijke behandeling van werkenden die zijn getroffen door de corona maatregel. Bij de laatste lockdown is ervoor gekozen om de NOW intact te laten en de eisen van een minimale omzetdaling zelfs te verlagen. Terwijl de zelfstandigen, die al twee jaar interen op hun buffers, met een nieuwe regeling en verhoogde eisen worden geconfronteerd.

De coronacrisis heeft niets met ondernemersrisico te maken. Bovendien wordt de noodsteun van ons aller belastinggeld betaald. We houden er niet van om naar de rechter te stappen, maar als het kabinet doof blijft voor de boodschap van de zelfstandigen, dan heeft de Werkvereniging geen keus. Wij gunnen alle werkenden die getroffen worden door de coronamaatregelen gepaste en proportionele noodsteun want alleen SAMEN komen we uit deze crisis!

Hier kun je onze brief met de aankondiging van de rechtszaak lezen. Daar is inmiddels een reactie van de landsadvocaat op gekomen. Lees de reactie hieronder.

Onze advocaten geven aan niet erg onder de indruk van deze reactie te zijn en gebruiken die input nu om onze standpunten nog verder te verduidelijken en aan te scherpen. De officiële aanklacht zal vermoedelijk over twee weken uitgaan.