Uniforce Professionals steunt de Werkvereniging

Professionals die zichzelf regelmatig voor langere tijd aan één of enkele opdrachtgevers willen verhuren, kunnen door de Nederlandse overheid als schijnzelfstandigen worden gezien. Daarmee lopen zijzelf maar ook hun opdrachtgevers of intermediairs fiscale en arbeidsrechtelijke risico’s bij controle door de Belastingdienst. Steeds vaker worden zzp’ers voor bepaalde opdrachten geweigerd als gevolg van deze risico’s. daarmee ontstaat een zeer onzekere en instabiele situatie voor deze professionals. Dan kunnen ze weer wel als zelfstandige aan de slag en richten zij hun hele situatie daarop in en dan moeten zij weer verplicht in een dienstverband stappen om een opdracht te kunnen doen. Pensioenbreuken, instabiele sociale zekerheid en een onduidelijke inkomenspositie zijn dan het gevolg.

De oprichters van Uniforce Professionals waren twintig jaar geleden zelf  zulke professionals en wilden niet wachten totdat de Nederlandse overheid deze omissie in de wetgeving zou oplossen. Ze zijn zelf aan de slag gegaan en hebben in het jaar 2000 voor zichzelf het Uniforce-concept ontworpen. Ze stapten vrijwillig in het sociaal stelsel en zorgden dat ze aan alle wet en regelgeving voldeden. Het zwaardere fiscale regime woog voor hen op tegen de onzekerheden en instabiliteit van de zogenaamde schijnzelfstandigheid. Inmiddels zijn er honderden professionals geholpen met dit volledig goedgekeurde concept en is Uniforce Professionals uitgegroeid tot een netwerk voor en door zelfstandigen.

uniforce.nl

Uniforce Professionals