Een modern fundament voor alle werkenden

Roos Wouters Nieuws Leave a Comment

In samenwerking met de NBBU, Bovib en VVEM hebben wij een brief gestuurd naar de leden van de commissie Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Hierin pleiten we voor een modern fundament voor alle werkenden en nodigen hen uit voor een gesprek. Hieronder kun je de mail lezen en de brief downloaden.

Geachte heer, mevrouw,

De economie en arbeidsmarkt stellen politiek en sociale partners continu voor nieuwe uitdagingen. Waar werkenden van oudsher behoefte hebben aan zekerheden in inkomen en werk, willen zij tegenwoordig ook zelf kunnen bepalen op basis van welke arbeidsverhoudingen zij werken. De groei van het aantal zelfstandig ondernemers en moderne werkvormen, in combinatie met de wens tot wendbaarheid van werkgevers, heeft geleid tot onevenwichtigheid in het sociale stelsel. Dit vraagt om een oplossing die we samen moeten creëren.

Daarom nodigen wij u, als Tweede Kamerlid van de commissie Sociale Zaken en Werkgelegenheid, graag uit om hierover online met ons in gesprek te gaan op vrijdag 16 juli van 10.30 tot 12.00 uur. Wilt u aan dit gesprek deelnemen dan kunt u dit tot uiterlijk vrijdag 9 juli kenbaar maken.

Namens

Download hieronder de hele brief