Modern Werkenden Deuglat

We zijn druk bezig met het ontwikkelen van een Modern Werkenden meetlat. Een Deuglat, zo je wil. Hierop kunnen diensten, bedrijven en tools langs verschillende ijkpunten worden gelegd die belangrijk zijn voor Modern Werkenden zoals flexibiliteit, keuzevrijheid, transparantie, autonomie, geringe bureaucratie etc. Zodoende brengen we in kaart wat Modern Werkenden nodig hebben, creëren we een keurmerk en steken we andere organisaties aan om meer op de behoefte van Modern Werkenden in te spelen. Onze medestanders worden natuurlijk ook langs de Deuglat gelegd.

Inkomenszekerheid bij arbeidsongeschiktheid

We zijn begonnen met het meten van goede arbeidsongeschiktheidsproducten voor Modern Werkenden in Nederland. Wij vinden het enorm belangrijk dat Modern Werkenden inkomenszekerheid voor zichzelf kunnen organiseren zonder verplicht te zijn traditionele, dure arbeidsongeschiktheidsverzekeringen met lage uitkeringsverwachting in te kopen. Een interessant alternatief voor de eerste twee jaar arbeidsongeschiktheid zijn crowdsurance diensten.

Wat is crowdsurance

Een crowdsurance is in grote lijnen een hele grote, anonieme schenkkring waarbinnen zelfstandigen elkaar in tijden van arbeidsongeschiktheid schenkingen doen voor een bepaalde periode. We hebben inmiddels de volgende crowdsurance diensten langs de Deuglat gelegd:

Hoe komen we aan onze wijsheid?

Wij vragen onze achterban via Jouw Stem wat ze belangrijk vinden en welke vragen we moeten stellen om tot een oordeel te komen of een product of dienst deugt en daar maken wij dan weer een goede tool van. Wil jij ons ook helpen met Jouw Stem? Meld je dan hier aan. Het is gratis.

Hoe werkt de Deuglat meting?

Leveranciers die willen weten of hun product voldoet aan de Deuglat kunnen een vragenformulier invullen. Wij doen vervolgens onze uiterste best om zo goed mogelijk te verifiëren of de vragen goed worden beantwoord. Wil jij je product laten meten door de Werkvereniging? Stuur dan een bericht naar jolanda@werkvereniging.nl.

Deuglat overzicht

Voor een uitgebreide beschrijving en meer toelichting verwijzen we je graag naar het volledige rapport van Tulpenfonds Crowdsurance en SharePeople Crowdsurance. Hieronder geven we je alvast een overzicht van de vragen die met “ja” of “nee” konden worden beantwoord.