Werken in 2040

Dag van de Modern Werkenden

Mensen combineren steeds vaker studie, banen, ondernemerschap, zorgtaken en vrijwilligerswerk – of wisselen die af. De huidige inrichting van de arbeidsmarkt en de sociale zekerheid zijn niet ingesteld op die Modern Werkenden. De Werkvereniging wil daar verandering in brengen. Daarom hebben we 11 mei uitgeroepen tot de Dag van de Modern Werkenden en pleiten we ervoor om werkenden en niet hun werkvorm centraal te stellen. In samenhang met die dag organiseren we elk jaar een Festival voor Modern Werkenden.

Op 29 maart 2019 organiseerde we onze eerste festival voor Modern Werklenden samen met Seats2Meet.

Als zp’ers moeten wij samen sterk staan tegen een overheid die maar blijft geloven in oude oplossingen. Oplossingen die niet meer toereikend zijn voor hoe wij als modern werkenden nu leven en over werken denken.

Modern werkenden zitten niet meer 40 jaar lang vast aan een contract, maar werken afwisselend in loondienst, als zp’er of wat ze ook maar willen. Ze verdienen hun geld soms op bijzondere manieren en verdienen soms veel meer of minder dan je nodig zou denken te hebben. Hoewel elke modern werkende zijn leven anders inricht, zijn we straks wel allemaal de dupe van de keuzes die de regering maakt. Wij kunnen daartegen op staan en een vuist maken, als we ons verenigen in de Werkvereniging.

In de volgende video zie je de geweldige vibe en de bijzondere meemakers die dit festival tot een succes maakten.